Dersin Adı | Temel Pastacılık ve Hamur İşleri - II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 216 | Bahar | 2 | 4 | 4 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, pastacılık ve fırıncılık alanında kullanılan çeşitli malzemelerle ilgili temel bilgileri, üretim tekniklerini ve malzemelerin özellikleri aktarmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, hamur işi alanındaki temel bileşenlerin seçimi, bir tarifin hesaplanması ve geliştirilmesi için doğru yöntemler, krema, muhallebi, meyve tatlıları, çikolatalar için teknikler ve bir tatlı tabağı tasarlama konusunda sağlam bir teorik ve pratik temel sağlar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Pastacılık Dersine Giriş | |
2 | Fırında ve Ocakta Pişirilen Yumurta ile Bağlanan Tatlılar | Friberg B., “The Professional Pastry Chef: Fundamentals of Baking and Pastry”, 4th Edition, (Wiley Publications, 2012) 759-804 |
3 | Jelatin ile Bağlanan Muslar ve Bavyera Kremaları | Friberg B., “The Professional Pastry Chef: Fundamentals of Baking and Pastry”, 4th Edition, (Wiley Publications, 2012) 759-804 |
4 | Sünger Kek Çeşitleri ve Farklı Kullanım Alanları | Friberg B., “The Professional Pastry Chef: Fundamentals of Baking and Pastry”, 4th Edition, (Wiley Publications, 2012) 437-447 |
5 | Tart ve Kiş Hamuru Çeşitleri | Friberg B., “The Professional Pastry Chef: Fundamentals of Baking and Pastry”, 4th Edition, (Wiley Publications, 2012) 327-280 |
6 | Pâte à Choux ile Hazırlanan Reçeteler | École Ferrandi, “French Pâtisserie: Master Recipes and Techniques from the Ferrandi School of Culinary Arts”, (Flammarion Publications, 2017) 162-188 |
7 | Pâte Feuilletée ile Hazırlanan Reçeteler | École Ferrandi, “French Pâtisserie: Master Recipes and Techniques from the Ferrandi School of Culinary Arts”, (Flammarion Publications, 2017) 66-80 |
8 | Mereng Çeşitleri ve Mereng ile Hazırlanan Reçeteler | École Ferrandi, “French Pâtisserie: Master Recipes and Techniques from the Ferrandi School of Culinary Arts”, (Flammarion Publications, 2017) 232-257 |
9 | Şekerler, Şekerlemeler ve Reçeller | École Ferrandi, “French Pâtisserie: Master Recipes and Techniques from the Ferrandi School of Culinary Arts”, (Flammarion Publications, 2017) 520-550 |
10 | Dondurmalar ve Sorbeler | Friberg B., “The Professional Pastry Chef: Fundamentals of Baking and Pastry”, 4th Edition, (Wiley Publications, 2012) 717-753 |
11 | Dondurulmuş Tatlılar | École Ferrandi, “French Pâtisserie: Master Recipes and Techniques from the Ferrandi School of Culinary Arts”, (Flammarion Publications, 2017) 611-644 |
12 | Çikolata Yapımı ve Çeşitleri Ara sınav | École Ferrandi, “French Pâtisserie: Master Recipes and Techniques from the Ferrandi School of Culinary Arts”, (Flammarion Publications, 2017) 570-586 |
13 | ‘Entremet’ Çok Bileşenli Tatlı Reçetesi Hazırlama | École Ferrandi, “French Pâtisserie: Master Recipes and Techniques from the Ferrandi School of Culinary Arts”, (Flammarion Publications, 2017) 382-454 |
14 | ‘Entremet’ Çok Bileşenli Tatlı Reçetesi Hazırlama | École Ferrandi, “French Pâtisserie: Master Recipes and Techniques from the Ferrandi School of Culinary Arts”, (Flammarion Publications, 2017) 382-454 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Friberg B., “The Professional Pastry Chef: Fundamentals of Baking and Pastry”, 4th Edition, Wiley Publications, 2012, ISBN13: 978-0-471-35925-8 École Ferrandi, “French Pâtisserie: Master Recipes and Techniques from the Ferrandi School of Culinary Arts”, Flammarion Publications, 2017, ISBN13: 978-2080203182 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition, 2013. ISBN13: 978-1-118-08374-1 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 40 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | |
Final Sınavı | 1 | 14 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | X | ||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | X | ||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | |||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır | |||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | |||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | X | ||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest